Muzeul Tăranului Român

Nu ştiu dacă muzeele sunt mai plăcute pentru copii când le vizitează cu colegii dar cred că din când în când trebuie mers cu copiii şi la muzeu ca un exercitiu de artă sau cultură. Aşa am ajuns noi la Muzeul Tăranului Român unde vorba lui Tudor, "uite nu intră nimeni" în timp ce în faţa muzeului o multime de copii şi părinţă admirau cele două tramvaie şi două locomotive istorice.




Totuşi ne-am făcut curaj şi am intrat, copiii mai mult ''împinşi" decât de bună voie. Poze nu avem căci taxa de fotografiere de 60 lei mi s-a părut mult prea mare (biletele sunt 6 lei pentru adulti, 2 lei pentru copii).
Totuşi putem spune că nu este un muzeu neplăcut. Cele mai atractive exponate pentru copii au fost băncile şcolare vechi - de fapt cum am avut noi la şcoală - dar care pentru copii sunt într-adevăr de muzeu, fotografii vechi legate într-un fel de cărţi tot în zona şcolară şi o colecţie de scaune de lemn pentru copii, toate în forme sau spătare diferite. În rest, cruci mici de lemn pictate, icoane pe sticlă, o troiţă şi pereţii de lemn ai unei biserici vechi, farfurii pictate, costume populare, o casă ţărănească, costume populare.
De recomandat pentru copii... nu ştiu ce să spun... este nevoie de ceva răbdare să le placă şi să se bucure de muzeu. Argumente precum aşa trăiau stră-stră-bunicii noştri, peste 100 de ani şi alţii vor merge la muzeu ca să vadă cum trăiam noi, sau hai să vedem cum putem găsi lucruri frumoase acolo unde nu ni e pare cel mai atractiv loc ar putea prinde bine.

În spatele muzeului am admirat cea mai mică biserică pe care am văzut-o vreodată
precum şi târgul de artizanat combinat cu şuncuţe, murături, haine, cafea turcească făcută pe nisip şi alte chestii care nu ne-a prea plăcut.



Site-ul muzeului:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu