Craciun la Viena


După ce am încercat o uşoară melancolie în seara de Ajun, fiind departe de casă şi fără un brad sub care Moşul să-şi arunce cadourile, lucrurile s-au schimbat mult a doua zi, când fără să avem un plan bine stabilit am intrat de dimineaţă în Domul Sfântul Ştefan. Doar este ziua de Crăciun. Am fost astfel norocoşi să fim prezenţi la slujba de Crăciun însoţită de un concert cu orchestră, orgă şi un cor pe măsură.








Ne-am oprit pentru un desert la Aida, chiar în Stephanplatz, fermecaţi de păpuşile care se mişcau în vitrină. Ca peste tot în Austria (inclusiv cofetării celebre precum Sacher sau Cafe Central) prăjiturile arată bine dar nu sunt gustoase pe măsura aspectului. Gustul este dulce dar baza cremelor din păcate nu este untul. Frişca însă este totdeauna bună, fiind pe bază de smântână neîndulcită.




Magazinele sunt închise de Crăciun, dar muzeele sunt deschise aşa că noi am vizitat Casa Fluturilor, o seră tropicală mărişoară aflată în grădina Palatului Hofburg. Fluturi sunt destui, deşi pentru a te bucura de ei necesită oareşce răbdare. Majoritatea sunt maro când au aripile închise şi abia când îşi iau zborul îşi arată albastrul, movul sau verdele de pe spate. Cum era de aşteptat, înăuntru este foarte cald 27 grade, peste 80%  umezeală. http://www.schmetterlinghaus.at/en/
O expoziţie similară am văzut la Grădina Zoologice din Amsterdam.



Seara ne-am petrecut-o la Prater. O tură cu roata mare care este spendid luminată, urmată de alte câteva atracţii. Parcul este mare, dar o parte din ele nu funcţionează. Având proprietari diferiţi fiecare face cum consideră. Pe 25 decembrie roata a fost deschisă până la 10 seara (pe 24 închidea la 16:45).

Intarea către roată se face printr-un muzeu cu cabine care au amenajate în interior machete din viaţa anilor 1900, multe cu elemente în mişcare. Roata funcţionează din 3 iulie 1897, iniţial cu 30 de cabine, din 1945 cu doar 15. Are un diametru de 60,96 m, înălţimea maximă 64,75m, viteză 0,75 mps.






Târgul de Crăciun de la Prater era în toi, majoritatea căbănuţelor vânzând aici brioşe, ciocolată, turtă dulce - din experienţa noastră anterioară nu grozave la gust, dar arată foarte bine.
http://www.wien.info/ro/sightseeing/prater






Străzile principale sunt împodobite cu ghirlande de lumini bogate, frumoase dar sunt aceleaşi pe care le-am văzut şi anul trecut.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu