Alberobello şi Zoo Safari Fasano

Vedere panoramica Alberobello




Este una din comorile ascunse ale Italiei. Ascunse, pentru că se află tocmai în sud unde mai puţini turişti se avântă. De fapt acum 3 luni nici eu nu ştiam că există.










Specificul oraşului sunt trullii, nişte căsuţe mititele cu acoperişuri conice de piatră, parcă rupte din poveşti. Unicitatea lor au inclus centrul oraşului pe lista monumentelor Unesco şi asta cred că spune tot.


















Apartamentul nostru la Trulli Paparale


Noi am stat tot într-un ansamblu de trulli (Trulli Paparale) la marginea oraşului aşa că ne-am bucurat din plin de atmosfera lor. Apartament frumos, piscina în spate, zonă privată de grădină cu masă şi şezlong. Am mâncat doar la Il Pinnacolo, Via Monte Nero 30 într-un trulli şi el din centrul vechi, restaurant tradiţional adevărat italian, recomandat de proprietar şi care s-a dovedit a fi într-adevăr de excepţie.







Incepe cam aşa...




În apropiere de Alberobello, 15 km, în Fasano se află Zoo Safari. Este prima noastră experienţă de acest gen. Practic intri cu maşina printre animale.







Prin zonele cu lei, tigri şi urşi nu ai voie să deschizi geamul la maşină şi există oricum supraveghetori care asigură liniştea. Animalele din aceeaşi specie sunt în număr mare şi mai apr conflicte. Noi am asistat la încăierarea fioroasă a doi tigri, însă jeepul supraveghetorilor care venea în goană către ei i-a potolit imediat.



















Majoritatea sunt atât de obişnuite cu oamenii încât îşi bagă de-a dreptul nasul în maşină ca să le dai de mâncare. Noi am împărţit merele şi perele copiilor, căci nu ne-am dat seama că trebuia să luăm chiar de la intrare pungi de biscuiţi. Oricum au avut un succes nemaipomenit.





















































Camionul cu cireşe pentru animale


















Parcul are şi delfinariu cu un spectacol foarte drăguţ - pentru noi a fost deosebit saltul delfinului în aer cu acrobat cu tot aruncat în aer şi pozele de după spectacol în care delfinul pupă copiii pe obraz (contra cost desigur).







Un trenuleţ electric ne-a dus prin zonele de jaguari, hiene şi în zona mamiferelor mari - aici am văzut pentru prima dată urşi polari.








O altă maşină gen titicar super blindat cu două rânduri de plasă ne-a dus în zona babuinilor care se caţără cu tupeu pe toate părţile şi chiar pe acoperişul maşinii. Doar din curiozitate, căci nu pot primi nimic de mâncare. 








În ansambul grădinii zoologice este şi parc de distracţii - un pic decolorate de soare, se plătesc separat - care ne-a umplut ziua. 

Am petrecut în total peste 6 ore fără să ne plictisim, poate doar să obosim un pic. Înăuntru sunt mai multe restaurante. Noi am încercat un self-service mai sus de delfinariu şi a fost fmulţumitor.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu