Schonbrunn cu parfum de Crăciun

O zi de iarnă la Schonbrunn a fost mult prea scurtă ca să ne mulţumească pe deplin. Atracţiile principale pentru copii sunt Kaiserkinder Museum, Grădina zoologică, castelul şi grădinile lui şi nelipsitul târg de Crăciun care de câțiva ani este deschis până pe 1 ianuarie (Târg de Anul Nou).


Kaiserkinder Museum se află în partea dreaptă a corpului principal al castelului. Dedicat în întregime copiilor, este locul în care aceștia pot descoperi felul în care trăiau, se îmbrăcau, mâncau, învăţau şi se jucau copiii imperiali. Practic fiecare cameră este o sursă de joacă sau explorare. Principala atracţie pentru ei a fost multitudinea de costume şi peruci atât pentru fete cât şi pentru băieţi în care se pot îmbrăca. http://www.kaiserkinder.at/sprachen/english.html




A fost prima dată pentru noi când ne-am plimbat prin grădinile palatului şi am fost uimiţi de cât de îngrijite şi frumoase sunt. Decembrie fiind însă în toi nu putem decât să ni le închipuim înverzite şi pline de flori. Labirintul este închis în acest perioadă. Este format din tufe care îşi pierd iarna frunzele deci nu ar avea farmec. Poate fi vizitat între 2 aprilie şi 2 noiembrie.

Se lăsa ceaţa



Schelă de tăiat copacii. Vara ar trebui să arate ca un perete verde

Grădina zoologică, cea mai veche din lume!!! ne-a uimit prin dimensiuni şi multe animale pe care noi nu le-am mai văzut până acum: urşi panda, koala, lilieci dintre care unii uriaşi (atârnaţi aveau peste 30 cm), peştera cu lilieci care zburau în toate părţile, pădurea tropicală cu păsări exotice şi o furtună în toată regula care se stârneşte într-o parte a ei, animale din America latină - furnicari (ni s-au părut uriaşi faţă de aşteptări) sau tapiri, păsări exotice nemaipomenite. Iarna grădina zoologică se închide la 4:30 şi din păcate o mare parte a rămas pentru noi nedescoperită. La urşii polari nu am ajuns :-( dar noi am mai văzut la Marineland pe Coasta de Azur. În dreptul intrării principale (cea laterală, în dreptul pavilionului) până la ora 15 se pot lua pentru copiii mici un fel de lădiţe cu roţi în care să îi cari. Există mai multe trenuleţe pentru vizitatori dar nu le-am văzut trecând după amiaza. Poate circulă dimineaţa sau în alt sezon.
http://www.zoovienna.at/ro/gradina-zoologica-si-vizitatori/informatii-pentru-vizitatori/


Liliac uriaş - în pădurea tropicală



Locul de joacă din interiorul grădinii zoologice


Castelul l-am vizitat în interior iarna trecută. Noi am ales turul scurt de 45 minute şi am avut plăcuta surpriză de a găsi disponibil ghidul audio în română. Poveştile au fost foarte plăcute fără detalii istorice plictisitoare pentru copiii.

Târgul de Crăciun arată bine şi ziua, dar parcă mai fermecător este seara. Căsuţele sunt frumos împodobite şi multe vând decoraţiuni brad lucrate manual. Încercăm să mai ajungem la el într-una din zilele următoare.



Cafeneaua din clădirea laterală a castelului face un ştrudel cu mere absolut senzaţional şi au show live din oră în oră de pregătire a acestuia. Noi ne-am mulţumit să îl gustăm. Se poate şi mânca acolo - şniţel, rasol de vită, salate, o mulţime de prăjituri şi sortimente de cafea - în general foarte bun.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu