Delta din Carpați - Dumbrăvița

Astăzi am fost cu copiii în căutarea "minunilor" acestei rezervații si am descoperit că sunt de fapt două zone diferite care se pot vizita:

Una se află în localitatea Dumbrăvița - este zona protejată. Primul lac pe care îl întâlniți ar fi cel accesibil publicului, celelalte, par a fi crescătorii de pește din cât am văzut noi. Chiar și în jurul primului lac sunt o mulțime de pescari amatori cu undițele întinse, și considerând numărul lor mărișor, probabil nu stau degeaba.
Pe lac am văzut câteva păsări, probabil multe au intrat deja la cuibărit, broaște se auzeau in toate părțile și ne-am amuzat să le vedem cum se umflă când orăcăie.
Malul dinspre sud (primul pe care îl întâlnițți dacă intrați în sat dinspre Codlea, are drumul de acces mai prost - sunt mai puțini pescari aici, dar este și mult mai murdar! În stuful de lângă lac plutesc nenumărate pet-uri.
Malul nordic este mai aglomerat, dar mai curat, și vă puteți plimba aproape de lac. Noi ne-am plimbat puțin pe amândouă. 
Nu am găsit nimic amenajat pe acolo. Oricum, parerea noastra este ca daca nu o vizitati intr-un moment deosebit (ex migratia pasarilor) delta in sine nu este foarte spectaculoasa.

Poate daca luati legatura cu cei de la Complexul Piscilol Dumbravita care se ocupa de rezervatie si alegeti o perioada cu mai multe pasari, plimbarea acolo poate fi mai interesanta decat a fost pentru noi.








A doua zonă care se poate vizita se află în dincolo de Feldioara și Rotbav (20 min de condus din Dumbravita). Aici cei de la Doripesco au amenajat lacuri pentru pescuit, diguri în jurul lor și puncte de observare a păsărilor. Deși nu am văzut decât un pescăruș când am ajuns noi, zona mi se pare mult mai prietenoasă și potrivită pentru o vizită cu copiii. 




 Langa lacul 6 (din stanga) sunt cel putin doua puncte de observare a pasarilor:



 pescărușul cu pește în cioc:

Îmi amintesc ca le-am scris odata solicitand un ghid pentru birdwathing, dar era in concediu in perioada in care am fi putut ajunge noi. Deci se poate si cu siguranta este mai intereant pentru copii!
Doripesco are si restaurant cu specific pescaresc care noua  ni s-a parut ok.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu