Oraselul Cunoasterii

Am auzit de el curând după deschidere și iată-ne ajunși în vizită la Orășelul Cunoașterii, primul și singurul muzeu interactiv de știință pentru copii din București (de fapt nu știu să fie altul în România).
Muzeul este deschis dintr-o inițiativă privată lăudabilă și binevenită, însă se simte lipsa de fonduri pentru a-l construi așa cum mi-ar fi plăcut să-l văd. E drept că noi îl comparăm cu muzeele de știință pe care le-am văzut cu copiii în ultimii ani la Paris, Amsterdam, Roma, Budapesta sau Londra.
Într-o clădire ascunsă prin Bucureștii Noi, copiii pot experimenta ca într-o joacă, principii fizice simple cum ar fi curentul electric transmis prin corpul uman, planul înclinat, magnetismul (în cazul nostru asta nu ne-a ieșit), oglinzi care distorsionează, valuri și tzunami, jocuri la scară mare, ceva construcții, pistă de alergat care îți măsoară viteza.
Muzeul este cu precădere destinat copiilor mici și după părerea mea experimentele sunt destul de rapid de realizat. Cei mari (9 și 11 ani) au considerat că au văzut tot și că vor să plece cam după o oră.
Nu mi-a plăcut că unele sisteme nu funcționau (sau nu am reușit noi)- ex avioanele care ar fi trebuit să se învârtă sub acțiunea luminii, felul în care unele piese mobile sunt legate cu lănțișoare cam groase de mese de ex magneți, lanterne (probabil ca să nu le mute copiii dintr-o parte în alta) cele de la magneți erau chiar cam încâlcite, curtea și modulele exterioare sunt cam neîngrijite și că multe piese păreau foarte uzate, deși muzeul este deschis doar din februarie 2014.

Oricum locul merită o vizită cu copiii!











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu