Festivalul Turcesc

Nu am detalii despre tot ce s-a întâmplat acolo, dar mă simt datoare să povestesc despre ce am văzut şi cum ni s-a părut nouă, mai ales că fiind la a 2-a ediţie, înţeleg şi sper să se repete.

Anul acesta (2013) a avut loc în weekendul 17-19 mai în parcul Herăstrău, intrarea Charles de Gaulle.

Turcoaice gatind la Festivalul Turcesc

Am văzut şi ne-au plăcut gospodinele turcoaice făcând plăcinte tradiţionale cu brânză fripte pe plită. Arătau apetisant, însă din păcate coada uriaşă ne-a împiedicat să le gustăm.

Am văzut cum se pictează pe apă. Este incredibil!!! Uau!!!

Pictura pe apa transpusa pe hartie
Pictura pe apa
Tarabe cu dervişi de sticlă care aşezaţi pe un suport tot de sticlă se roteau.
Dervisi rotitori din sticla
Pălării (probabil termenul nu este cel mai potrivit) specifice. Pentru 15 lei Maria a fost mai mult decât fericită să poarte una chiar dacă cele de fete cu voal pe spate se terminaseră .
Unii se pozau în costume specifice. Sâmbătă dupăamiaza fiind era coadă şi aici.


Din păcate i-am ratat şi nu avem poze, însă prietenii nostri i-au văzut - patru corturi de soldaţi otomani.
Ceramica traditionala

Spectacolul de fanfară militară, dansuri tradiţionale şi dansul dervişilor - de asemenea ratat cât ne-am plimbat prin parc.

Exceptând aglomeraţia groaznică dată probabil şi de ora la care am ajuns cred că astfel de evenimente sunt o deschidere către cultură, prietenie, diversitate chiar şi pentru copii, atât cât înţeleg ei din ce este acolo. Ar fi minunat dacă şi alte fundaţii de pe lângă ambasade ar organiza cu primăria astfel de evenimente. Ne-ar ajuta pe toţi să înţelegem mai bine lumea mare şi diversă în care trăim. A te uita dincolo de propriile obiceiuri nu poate decât să te deschidă şi a te deschide nu poate duce decât la mai bine. În special pentru copiii noştri.

stand de inscriptionare 

Pagina oficială a organizatorilor: http://www.turkfest.ro/?q=acasa

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu