Negresti Oas, Certeze si drumul pana acolo

Daca mi-am inchipuit vreodata drumul perfect prin padure, cam asa ar arata:

 Drumul leaga Sapanta de Negresti Oas (18 aprilie).

Inainte de a ajunge la destinatie, am ramas uimiti trecand prin Certeze. Case uriase au fost construite in locul celor vechi pe toata lungimea satului si urmeaza aproape acelasi model. Este clar ca oamenii au vrut sa arate ca au bani si totul culmineaza cu un adevarat palat, al celui mai bogat dintre ei. Noi am tinut-o intr-un "uaaaauuu" pe toata lungimea satului, caci nu ne asteptam sa gasim asa ceva tocmai in capatul tarii. Am gasit repede pe net articole cum ca ar fi cel mai bogat sat din Romania. Toate casele au cel putin 3 nivele, coloane, balcoane iar ce se vede in fata este continuat de un spatiu cel putin dublu in spate. Cum s-or fi nimerit atatia milionari intr-un sat atat de mic?



Muzeul etnografic din Negresti Oas, obiectivul nostru, este un muzeu al satului asezat pe coline, cu cateva case osenesti si o bisericuta de lemn. La magazinul muzeului se gaseste ceramica modelata si pictata de ultimul olar care mai traieste in satul  alaturat Vama si care este acum angajat al muzeului.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu