Salina Turda

Astazi am vizitat Salina Turda si suntem toti incantati de ce-am vazut. Muntele de sare este absolut spectaculos, coborarea se face cu lifturi moderne, dintre care primul, catre Mina Rudolf, are pereti de sticla, salina are un lac pe care te poti plimba cu barca, distractii pentru copii si tineri - loc de joaca, mini pista de bowling, minigolf, mese de ping pong si o roata mare (nu am vazut-o mergand dar banuiesc ca functioneaza).
Iata pozele noastre:
Intrarea in salina dinspre Durgau (la asta am ajns usor urmand semnele din orasul Turda)


Galeria Franz Josef - face legatura intre cele doua intrari in mina situate la aproape 1 km intre ele. Din ea se desprind caile de acces catre zonele vizitabile.


Vedere de sus a Minei Terezia - inundata accidental cu apa in timpul unor sapaturi. Barcutele sunt pentru maxim 3 persoane (vasliti singuri) costa 10 lei pentru 20 minute, timp in care va puteti roti in jurul insulei care se vede.


Liftul care duce in Mina Rudof - echivalent cu 13 etaje.


 Locul de joaca pentru copii

Minigolf (crosa si mingea 20 lei / 20 minute)

Pista de bowling - cu mingi mici, nu tine scorul, scrie ca este pentru copii peste 14 ani, dar noua ni se pare potrivita de la 7 :-)


Vedere in sus din Mina Terezia. Se vede balconul din dreptul minei Rudolf, de unde facusem poza cu insula si barcile. Sus de tot este unul dintre cele doua puturi folosite in trecut la extragerea sarii.

 Podul de acces la insula de pe lac:

Cu barca pe lac. Barcile sunt de plastic, usoare. Eu nu am avut curaj sa vaslesc singura pe un lac asa de negru, asa ca am stat pe mal. Lacul are adancimea maxima de 8 metri.


Peretii au din loc in loc turturi de sare.


Intoarcerea in galeria principala pe scara Bogatilor.


Roata de deasupra putului din Galeria Terezia. Era actionata cu funii de canepa de un mecanism urias situat in camera alaturata.

 Vagon de mina:

Comparativ cu salina Praid pe care am vazut-o acum aproape doi ani, aceasta are peretii mult mai finisati, lasand sa se vada bine straturile de sare. Formele celor doua mine vizitabile aici sunt regulate, ca niste clopote rotunjite, lacul si plimbarea cu barca sunt deosebite intr-o salina. La Praid erau spatii de joaca pentru copiii mici mult mai multe si mai diverse, acolo puteai sa mananci in mina daca vrei - aici nu, si nici nu ai voie sa intri cu alimente. Imi amintesc la Praid ca spatiile erau ceva mai mari - cel putin cele in care puteai sa te joci cum vrei si erau mult mai multe bancute cu mese la care puteai sa stai.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu