Barcelona, mai mult decât Gaudi

Probabil oricine vine în Barcelona vrea să vadă mai întâi operele lui Gaudi. Aşa şi trebuie făcut, aşa am făcut şi noi. Totuşi este mai mult de atât.

Biletele pentru autobuzele cu etaj care fac turul oraşului (există trei tururi diferite) ne-au dat şansa sa aruncăm o privire rapidă cam peste tot. Ni s-a părut foarte incomod însă faptul că dacă îţi propui să vizitezi un obiectiv, trebuie să îl iei în continuare şi să termini turul ca să te poţi întoarce în acelaşi loc, spre casă. Şi asta ia mult timp. De multe ori am preferat să mergem pe jos câte 30-60 min decât să mai luăm autobuzul. Metroul sau taxiul sunt şi ele variante bune şi rapide.




În faţa Palatului Naţional care adăposteşte muzeul de artă se află Fântâna Magică a lui Carlos Burgas, unde în lunile de vară de joi până duminică, începând cu ora 21 are loc un spectacol de lumini, muzică şi mai ales joc de apă. Pentru a te bucura din plin trebuie ocupate locuri pe treptele care urcă de la fântână spre palat, căci de acolo se vede cel mai bine. Din păcate muzica se aude numai în apropierea ei. Mergeau instalate nişte difuzoare pe toată zona.... Spectacolul durează o oră, şi este mai frumos spre final când se întunecă mai bine afară.




Zona de port şi plaje este foarte întinsă. Are faleze cu palmieri, cel puţin o zonă de shopping foarte mare, o telecabină care te plimbă deasupra mării iar ceva mai departe se vede gondola de la Montjuic.







În zonă se află şi L'Aquarium, cel mai mare acvariu din lume pe temă mediteraneană despre care am scris aici. 

Lângă acvariu se află o zonă de joacă pentru copii cu sărituri şi un fel de maşinuţe cu pedale foarte simpatice.








Casa cu sârmă. Se află foarte aproape de casa Batllo a lui Gaudi.









La Rambla este un bulevard care face legătura între Portul Vechi şi Placa de Catalunya având mijlocul pietonal. Deşi foarte aglomerat este interesant de bătut cu piciorul căci treci întâi pe lângă mai mulţi oameni statuie ( venind dinspre port) apoi zona de pictori, urmează cafenelele, apoi tarabele de flori.






Tot pe La Rambla am găsit celebrul Dragon şi umbrela.


Sau aşa...






precum şi celebra Mercat de la Boqueria, prea aglomerată însă ca să ne facem drum prin ea.










Am vizitat Camp Nou, celebrul stadion al FC Barcelona al cărui mare fan este Tudor. Am scris despre vizita noastră aici.









Am găsit în mai multe locuri din zona portului floricele de porumb glazurate. Sunt deliciose! Aveam o amintire din copilărie cu un bulgăre roz făcut din asfel de floricele.








Litoralul nu excelează. Nisipul este auriu, nu foarte mărunt, dar plăcut, apa obişnuită. Noi am fost pe Mar Bella Beach, la recomandarea recepţionistului de la hotel. Am ales prost o duminică după amiază în care plaja era plină de oameni şi nu pe gustul nostru. Au şi ei specimenele lor. La întoarcere ne-am oprit pe Barceloneta, care este considerată number one (ne fusese prezentată ca aglomerată şi cu sticle, beţivi). N-aş spune. Nouă ni s-a părut mai civilizată, cu un ambient plăcut, palmieri pe margine şi clădiri mai frumoase în apropiere.


Am mai scris despre Barcelona:




2 comentarii:

  1. Daca nu ati fost puteti vizita si Gradina Zoologica si Muzeul de stiinta CosmoCaixa. Era plin de copii cand am fost eu si in topul meu din Barcelona aceste doua obiective sunt primele.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult de recomandari. Zoo am sarit-o intentionat caci am tot vazut animale in vacanta asta, de muzeul de stiinta nu am stiut. Din pacate am plecat deja din Barcelona.

      Ștergere