Brânduşe şi viorele în Pădurea Râioasa

Padurea Raioasa Chitila

De mult timp îmi doream să găsesc o pădure în apropierea Bucureştiului unde să putem da o fugă rapidă primăvara pentru a ne bucura de ghiocei. Încă nu am găsit ghioceii, în ciuda recomandărilor băbuţelor care îi vând prin pieţe. Am căutat în padurea de lângă Bolintin Vale şi în Pădurea Râioasa. Cel puţin nu era nimic răsărit în nici una din cele două păduri pe 23 februarie când am făcut prima vizită a pădurilor ca să ducem copiii exact la locul potrivit. Pe 9 martie când am ajuns cu copiii în Padurea Râioasa (tot după o vizionare prealabilă) am găsit viorele şi brânduşe galbene.


După Chitila, megând ca direcţie spre Târgovişte am făcut stânga după un pod în spatele căruia se vede pădurea încă de departe. Drumul este asfaltat şi foarte bun, îi lipsesc însă locurile în care poţi opri lejer maşina.




Am cules branduse si viorele

Pădurea este în majoritate din stejari înghesuit plantaţi iar printre ei sunt mulţi puieţi care fac uneori accesul dificil, însă am identificat rapid o zonă potrivită pe partea dreptă (momentan in dreptul unui stalp cazut, la cateva sute de metri de intrarea in padure).  Ne-am speriat la început de gunoaiele împrăştiate la marginea pădurii însă după 10-20 m acestea dispar în totalitate. 

Tudor şi Maria au umblat încoace şi încolo pe lângă noi dar Eva a trebuit ţinută de mână căci erau multe crengi şi cioturi pe jos bune de împiedicat şi altele ascuţite şi orientate în sus care mă cam speriau. Deşi nu am stat foarte mult, noi fetele ne-am bucurat să culegem mai multe bucheţele de flori pe care le-am legat cu cateva elastice ca să nu se împrăştie şi apoi le-am aşezat într-o găletuşă adusă special pentru asta. Pământul era acoperit încă de frunzele căzute în toamnă aşa că ne-am întors chiar curaţi de acolo. 

Viorele in Padurea Raioasa




Florile nu sunt foarte dese (avem ca reper pajiştea de la Stâna Regală anul trecut la începutul lui aprilie) dar sunt suficiente să aduni cât poţi şi să mai şi rămână. 

Dacă îşi doreşte cineva să scoată aceste flori cu rădăcină pentru a fi plantate în grădină, este foarte diificil căci bulbii sunt foarte adânc înfipţi în pământ.




Despre pădurea din Bolintin Vale, căci am vizitat-o cu o zi înainte, avea doar viorele însă ceva mai avansate ca înflorire. De altfel temperatura era cu trei grade mai mare în Bolintin decât în Chitila. O bătrână din piaţă ne mai spusese că ar fi cules ghioceii din Padurea Snagov, însă nu am reuşit să ajungem şi pe acolo.






Acestea sunt florile culese de noi după ce le-am aşezat acasă într-un suport potrivit.
În pădure am găsit şi am admirat buburuze şi păianjeni.





Bondarul şi albina de mai jos au fost fotografiati in curtea noastra, curând după ce ne-am intors de la padure, dar îmi face plăcere să le adaug aici. Nu ştiam că aparatul meu foto compact poate să facă asemenea poze in modul Auto. 





Cam asta ar fi despre aventura noastră prin pădure.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu