Mica noastra aventura in Chamonix - Mont Blanc

Plecand din Alsacia catre Stresa, in Italia, langa Lago Maggiore, urmatoarea noastra destinatie, ne-am gandit sa trecem sa vedem Mont Blanc-ul - cel mai inalt varf din Europa - 4810m. Poate fi vazut fie urcand din Franta, din Chamonix (2 telecabine) pana la Aiguille du Midi (3812m) fie din Italia (vreo 4 cabluri).
Ne-a luat peste 4 ore sa ajungem, drumul final fiind intortocheat la maxim pe panta unui munte.

Odata ajunsi am aflat ca telecabina are probleme tehnice si o mare de oameni astepta in speranta ca va deveni functionala in curand. Oricum este impresionant sa vezi de jos, in plin august, un munte acoperit pe varf complet de zapada. iar din el ghetari care curg la vale.

De la informatii ni s-a spus ca Eva este prea mica sa urce atat de sus, asa ca ne-am indreptat pasii catre trenuletul rosu ce duce turistii la ghetarul Mer de Grace. Trenul cu cremaliera urca pe munte de la 1000 la 1913 m in vreo 20 de minute. Pot spune ca la urcare, ridicandu-ma un pic de pe banca, am avut senzatia ca nu ma pot tine pe picioare, atat de mare era forta de tractiune a trenului la deal.
Trenul ajunge pe un munte chiar deasupra getarului care vara este albicios inspre munte si acoperit de praf si grohotis spre vale. 

Pentru a cobori la ghetar mai trebuie luata o telegondola si apoi coborate 420 de trepte. Desi coada este mare, transportul este destul de eficient. Exista si varianta de mers pe jos.

Ne-a uimit sa vedem, in timp ce coboram scarile, care era nivelul ghetarului in 1990, apoi in anul 2000, 2003, 2005.

Pestera este impresionanta prin culoarea bleo pe care o are gheata in lumina naturala.

Celalalt ghetar curgator, The Bossom, care se vede din Chamonix, parca si mai spectaculos l-am vazut doar de departe: este incretit si ace uriase de gheata se ridica parca din el. Am gasit un link: http://www.chamonix.com/glacier-des-bossons,90,en.html se pare ca exista un telescaun care duce in apropierea lui. Trebuie sa ajungem si acolo. 

Ca sa ajungem in Italia, am intrat prin Tunelul Mont Blanc. 12,5 km de tunel trece exact pe sub Aiguille du Midi, varful urias pe care il vedeam de jos. O multime de masuri de siguranta sunt gandite pentru traversarea in siguranta a tunelului; viteza redusa, marcaje luminoase de pastrare a distantei, primesti un pliant cu reguli si masuri de siguranta dintre care prina este sa asculti radioul. Prin munte :-) Unul special, care din cand in cand iti aminteste ca tunelul este supravegheat video. 

Ghetul Mer de Glase vazut de la statia de tren:








 Panourile astea, apar din cand in cand pe traseus cu scari) m-au amuzat grozav:

Cand ne-am intors la statia de tren a inceput sa ploua. Si a tinut-o tot asa ...

 Ghetarul The Bossom:

Am vazut in Chamonix curand dupa ce am plecat cu trenuletul, Parc de loisirs (www.chamonixparc.com) un parc de distractii pentru copii cu alpincoaster si topogane. Parea interesant!

Tot in zona exista Tramway du Mont Blanc www.compagniedumontblanc.co.uk cu un traseu de 12,4 km pe munte.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu