Fundata şi Fundăţica, Rucăr Bran





Fusesem în Fundata cu mulţi ani în urmă însă am ales o zi de început de iunie pentru pajiştile cu flori de câmp de acolo care îmi aduc aminte de copilărie.

O pajişte sau o pădure cu flori va fi mereu o atracţie pentru copii căci au spaţiul necesar să alerge şi să se simtă liberi, însă ceea ce am găsit în iunie în Fundata mi-a întrecut cu mult aşteptările.
În primul rând Fundata este localitatea aflată la cea mai mare altitudine din România, 1304m. Asta atrage după sine o floră pe care nu o întâlneşti oriunde.



Este situată la jumătatea Din drumul dinspre Bran către Rucăr după ce intraţi în Fundata se face un drum îngust la stânga care duce către sat şi către Fundăţica, un sat şi mai mic din zonă. Drumul este foarte îngust. Ai aproape impresia că nu pot trece doua maşini una pe lângă alta drumul şerpuieşte printre case mai vechi sau mai noi, care în lumina dupa amieyii de vară par frumoase toate.





Am intrat pe câteva pajişti deşi unele erau mărginite de garduri simple de lemn, însă nu ne-a alungat nimeni, având şi noi însă grijă să nu călcăm iarba oamenilor.

Biserica veche a satului merită neapărat o vizită. de obicei stă încuiată, dar puteţi întreba la casa din stânga şi o bătrână aduce o cheie uriaşă cu care vă deschide. este cu totul deosebită. 


























Despre Fundata: pe wikipedia
http://www.fundata-sirnea.ro/ro/destinatia-fundata/comuna-fundata
un articol frumos: pe www.revista-satul.ro









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu