De să să-ţi faci vacanţa în Thassos?

Golf pe coasta de nord a insulei
Marble Beach sau Plaja de Marmură a Thassosului

• Are plaje superbe, foarte diverse, cu nisip sau pietriş din cele mai variate culori. 2 şezlonguri şi o umbrelă costă 7 euro, dar poţi să alegi să stai pe cearceaf, iar după amiaza nu prea mai cer taxa. pe unele plaje nu trebuie decât să comanzi ceva de la barul lor.
A 2-a belvedere de la Skala Marion spre Potos
  • Distanţele sunt foarte mici – şoseaua care înconjoară insula are cam 100 km astfel că în 40 de minute ajungi practic în celele mai îndepărtate destinaţii
  • Are relief divers – câmpie, dealuri şi munţi înalţi
  • Merită să mergi mereu pe altă plajă, dimineaţa pe cele mai celebre, când sunt mai libere, seara noi am tot ales plaje către vest de unde aveam panorame cu apusul de soare
  • Te poţi caza într-o zonă liniştită (noi suntem în mijlocul unei plantaţii uriaşe de măslini bătrâni unde nu auzim decât greierii şi ziua şi noaptea şi totuşi ne simţim aproape de orice obiectiv de pe insulă
  • Are nenumărate taverne aproape de plajă. Toate par a servi peşte proaspăt, salate bune, unele au meniu mai diversificat. Nu ne-au plăcut: ciorbele şi supele - sunt pe bază de concentrate, dar am încercat şi ne-au plăcut ardei capia roşii umpluţi cu brânză, brânză la grătar, combinaţiile de tip mix fish la grătar, calamarii la grătar sau prăjiţi, felii de legume prăjite pe care le-am prezentat copiilor ca fiind chipsuri şi minune, li s-au părut foarte bune!
  • Deserturile sunt totdeauna din partea casei – prăjituri de casă, fructe sau chiar îngheţată pe băţ
  • Grecii sunt prietenoşi şi binevoitori
  • Fiind pe insulă, te poţi bucura în fiecare zi de răsăritul sau apusul soarelui după cum pofteşti. Trebuie doar să te gândeşti ce plajă să alegi
  • Are o mulţime de peisaje cu maluri abrupte şi ape turcuaz care îţi taie răsuflarea de atâta frumuseţe. Dacă vedeţi un refugiu pe marginea drumului pe partea cu mare de obicei merită să te opreşti – s-ar putea să vezi peisajul vieţii tale
  • poţi hrăni pescăruşii din mână pe ferryboat-ul spre Thassos
  • Nu în ultimul rând, este foarte aproape de România
Apus de soare în Pefkari
Muntele Athos
Lagună pe coasta de nord a insulei
Am scris în detaliu despre Thassos:

Drumul spre Thassos:
            Ura!!! Am ajuns în Thassos!

Plaje din Thassos:

Marble Beach sau Saliara- numărul 1 în topul plajelor, nu trebuie ratată!
Plaja Vathi - numărul 2 în top, mai sălbatică dar parcă mai frumoasă, în continuarea drumului de Marble Beach
Plaja Paradisos - confort şi fumuseţe îmbinate perfect
Psili Ammos - golf micuţ în sudul insulei, apă turcuaz, nisip fin, excelentă
Satul şi plaja din Pefkari - ok, doar o fâşie pietroasă lângă mal
Skala Potamia şi Golful Golden Beach - cu munte înalt în spate, confort maxim, dar cam banală pentru noi
Golden beach - Chrisi Amoudia (zona de nord)
Plaja Papalimani - ca multe altele de pe aceeaşi coastă
Pachi beach - aici am găsit hidrobiciclete cu topogan pentru distracţia copiilor
Makryammos Beach - nisip şi apă ok, cu valuri, se plăteşte intrarea
Plaja Trypiti - nu ne-a plăcut
Plaja Metalia si Horoscopul - merită o privire
Livadi Beach - la baza Mănăstirii Arhanghelul Mihail, foarte pietroasă cu mare agitată

Orăşele:

Panagia şi fabrica de ulei de măsline - drăguţ dar situat pe şoseaua principală
Limenas sau Thassos, oraşul principal al insulei
Potos - foarte agomerat
Theologos - ne-a plăcut cel mai mult

Un eveniment deosebit O seară grecească  - sunt mai multe restaurante care o oferă

De vizitat Mănăstirea Sf. Arhanghel Mihail

Albinele nu ne-au făcut nici un fel de probleme în iunie (noi am stat de pe 21 pe 30) abia am văzut câteva.
Arici de mare sunt pe stâncile de pe lângă diguri şi în mare prinşi de pietre de obicei la adâncime mare.
papucii de protecţie a picioarelor ne-au fost de folos doar pentru pietre. Nu cred să fi călcat vreun arici!

1. Sa nu ratati piscina Giola! Mi s-a parut cel mai interesant obiectiv de pe insula. Se ajunge mai greu la el, dar merita!

1. Ne dorim mult să ajungem, suntem încă în căutarea unei bărci care să ne ducă acolo. Din ce am citi pe blogul tău şi altele traseul pe jos nu este pentru copii. Am văzut că unele croaziere se opresc la Giola, dar pentru noi şi acelea durează cam mult pentru copii(10-17). Deci încercăm ceva privat care să dureze mai puţin.
      Mulţumim!

2. Buna. Imi poti spune unde v-ati cazat? Ms.

3. Hotelul de familie se numea Philip,in Skala Racconi. Dar in afata de padurea de maslini batrani din jur care ese intr-adevar deosebita nu pot sa il recomand ca fiind o cazate buna. Noi am stat in apartamentul lor de 6 locuri care nu il au listat pe booking. Era neingrijit, dulapuri cam prafuite, dar noi l-am luat in ultimul moment si nu prea am avut de unde alege. Poate gasesti ceva mai bun in apropiere. Insula nu este mare si te misti oricum mult cu masina.