Mausoleul de la Mărăşeşti

Monumentul de la Marasesti

Am trecut de atâtea ori pe lângă el! Ba unii chiar spun că îl ştiu, deşi nu l-au văzut decât din depărtare. Chiar şi acum am fi trecut în goană dacă nu am fi observat restaurantul de lângă el în timp ce ne gândeam că trebuie să le dăm copiilor o masă caldă de prânz. 


Mausoleul de la Mărăşeşti se află în Vrancea, în oraşul cu acelaşi nume situat între Bacău şi Focşani, mai exact la 23 km de cel din urmă.

Sarcofagul central





M-a tentat mai mult să-l vizităm când Tudor mi-a spus că ştie despre el de la şcoală şi că urmează să înveţe mai multe în clasa a 4-a. Şi spre surprinderea mea a fost foarte dornic să facem un tur până când venea mâncarea deşi ar fi putut să se joace pe IPad în timpul ăsta. 


Pe dinafară tonalitatea de gri a clădirii o face să pară foarte sobră şi rece. Deşi adăposteşte trupurile multor soldaţi şi ofiţeri cunoscuţi sau necunoscuţi care au luptat în primul război mondial atmosfera este sobră dar caldă dată de piatra crem şi un joc foarte plăcut al luminilor.

Vedere interioara pre turn
Constuctia are un hol circular din care se desprind culoare către criptele soldaţilor. Sarcofagul central al Generalului Eremia Grigorescu este foarte elegant cu o construcţie ca un altar într-o parte şi fotolii sculptate din piatră.

Mormântul fetiţei erou - Măriuca - de care am învăţat la şcoală este marcat printr-o statuetă foarte frumoasă.
Există două scări care duc în turn -un mic dom cu deshidere către zona centrală, frumos pictată.


Intrarea se plăteşte chiar la uşa mausoleului - 4 lei pentru aduţi şi 1 leu pentru copii. Tot de acolo am cumpărat mai multe cărticele tip broşură, una pentru noi şi alte 4 pentru clasa lui Tudor (preţ între 2,5 şi 5 lei bucata) pentru că locul ne-a făcut să ne dorim să ştim mai multe despre cei de acolo.

Recomandăm cu drag să acordaţi 15 minute mausoleului dacă treceţi pe acolo! Pe noi ne-a impresionat în mod plăcut, iar cei de acolo merită cu siguranţă măcar atât din partea noastră.

Despre monument pe wikipedia.org
Culoarul fetitei martir

Sus in turn







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu