Amsterdam un mare succes pentru copii

Amsterdam
Este ultima locaţie despre care scriu în retrospectivă. Apoi voi considera istoria la locul ei şi mă pot gândi mai bine la ce urmează să facem de acum înainte. Am programate majoritatea weekendurilor până la mijlocul lunii iunie :-)

Amsterdam a fost primul oraş în care am plecat cu copiii pentru a-l vizita şi atât. De data asta fără plajă sau piscină, fără schi, parc de distracţii sau alte atracţii pentru copii. Ne-am gândit că din toate capitalele Europene pe care am fi vrut să le vedem va fi cea mai interesantă pentru ei. Şi aşa a fost. Am făcut de multe ori plimbări de câteva ore mergând pur şi simplu pe unde ne duceau picioarele! Şi asta e mare lucru când mergi cu copiii în vacanţă!


  • I-au fascinat bicicletele, acel trafic nou pentru ei.
  • Canalele cu bărcuţe şi vaporaşe, chiar şi casele plutitoare au prezentat un uşor interes
  • ne-am plimbat cu vaporaşul - turul canalelor, totuşi spre finalul orei s-au plictisit (neaşteptat)


  • în perioada în care Eva dormea la prânz am vizitat cu Tudor Muzeul figurilor de ceară - a facut poze cu Barak Obama şi în postură de Spider Man
  • Cu Maria am fost la muzeul diamantelor Gassan şi am văzut cum acestea se prelucrează, tipuri de diamante, imitaţii ale celor mai mari din lume şi bijuterii 
  • precum şi la Ice Bar: 45 de minute la -10 grade C
Piata de flori din spate
La ZOO
    ZaanSee
  • am luat o excursie organizată de 4 ore la Volendam, morile din ZaanSee si Marken, însă ne-am simţit mult prea alergaţi. Am vazut capre prietenoase, morile de vant si satele lor pitoresti, cum se fac sabotii de lemn, cum se face branza. În pauze abia aveam timp să ducem copiii la toaletă şi să le dăm de mâncare, aşa că în următoarea zi am luat tranportul public până în Volendam şi ne-am bucurat de acel sat minunat de faleză şi micuţa plajă unde poţi să îţi înmoi picioarele în lac, am găsit kissing fish acolo - peşti mici care se prind de picioarele tale şi te curăţă/gâdilă
Marken
  • Piata de flori din Amsterdam
  • o vizită la NEMO - muzeul de stiinţă şi tehnică pentru copii care este grozav. În plus are acoperişul ca o terasă uriaşă pe care puteţi coboarâ până jos sau o puteţi vizita ca atare
  • grădina zoologică ARTIS mi s-a părut atât de grozavă încât am vrut să o mai vizităm o dată. Totuşi nu am mai reuşit. Este practic în centru şi în afară de multe animale şi excelent prezentate are o mulţime de staţii în care copiii pot experimenta diverse, plus o pădure ecuatorială inchisă în care poţi căuta fluturi uriaşi sau minunat de coloraţi
De pe acoperisul muzeului Nemo
  • Am vizitat cu copiii muzeul Van Gogh unde s-au plictisit cam repede dar la cafeneaua muzeului au descoperit delicioasele gogoşi glazurate.
  • parcul Vondelpark are doar spaţii de picknic şi un lac cu câteva răţuşte. Nu am găsit nici un loc de joacă special pentru copii
  • nu am reuşit să mergem cu autobuzul amfibie care face turul oraşelor pe roţi apoi intră în apă şi continuă ca vaporaş. Noi l-am văzut ieşind din apă în timp ce stăteam pe acoperişul muzeului Nemo şi aproape că nu ne-a venit să ne credem ochilor - abia după aceea ne-am documentat despre el
Ar mai fi important de spus că la restaurante nu am găsit mâncare pe gustul nostru şi mai ales al copiilor. Aproape că găseam doar mâncare gen fastfood - hamburgeri cu cartofi prăjiţi dintre care doar cel de la restaurantul grădinii zoologice le-a plăcut copiilor. Avantajul nostru a fost că am stat într-un apart-hotel unde aveam bucătărie complet utilată şi am putut găti ca acasă sau chiar mai bine pentru că găseam legume şi carne excelentă în supermarketuri şi o mulţime de produse bio, fructe bune şi deosebit de proaspete.
În plus sufrageria generoasă a apartamentului în care am stat le-a dat copiilor suficient spaţiu de joacă şi relaxare.

Cam aşa ne-am petrecut cele 8 zile de Amsterdam.

Volendam
Volendam
Volendam
Volendam
Volendam
kissing fish Volendam

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu