Poiana narciselor Negrasi, Jud Arges






Deloc departe de Bucuresti, 102 km măsurați din centru, Poiana Narciselor din Negrasi este un loc foarte dragut de vizitat.





Pentru a ajunge acolo am ales varianta de autostradă până la ieşirea spre Teiu de unde mai sunt cam 20 km până în satul Negraşi. De la ieşirea din autostradă se merge câţiva km pe un drum neasfaltat, însă pietruit şi fără denivelări mari, doar praf, care ne-a scos destul de curând în altul asfaltat. 

Satele sunt frumoase, cu multe case vechi tipice zonei. Ne-am bucurat să trecem pe lângă lanuri aurii de rapiţă  despre care copiii au remarcat repede că miros a miere.


Am trecut de-a lungul satului Negraşi iar spre ieşire (se poate lua ca reper dispensarul medical) unde drumul principal face dreapta la 90 de grade, am mers înainte pe drum de ţară, (pietriş şi praf) urmând indicatorul Mozacu. Sunt doar cam 2 km, iar poiana am recunoscut+o după plopii care o înconjoară pe care îi mai văzusem în poze.

Deşi narcisele de grădină sunt deja trecute în Bucureşti am fost surprinşi să le găsim pe cele din Negraşi abia la începutul înfloririi. Puţinele deschise, frumoase şi fragile miroseau foarte plăcut, dar totuşi discret.

Poiana nu este mare comparativ cu zona întinsă si impadurita pe care am găsit-o în Poiana Narciselor din Braşov, are însă avantajul de a nu fi mlăştinoasă, ceea ce o face accesibilă în mod plăcut. Tot comparativ cu ce am văzut în Braşov, narcisele sunt foarte dese şi este foarte greu de trecut printre ele fără să le calci.

Rezervaţia este păzită până la Sarbătoarea Narciselor, organizată de primărie anul acesta (2013) pe 12 mai.   Noi nu vom putea ajunge (suntem în Deltă).

Noi am plecat apoi spre Pitesti (cam la 30 km) sa mancam de pranz si sa facem o plimbare in Parcul Trivale.

Am gasit pe web:


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu