2 zile la Legoland, Germania

Se afla in apropierea orasului Gunzburg, cam la jumatatea distantei dintre  Munich si Stuttgart. Noi am ajns cu masina: Bucuresti - Timisoara (8 ore) si Timisoara - Legoland (12 ore cu tot cu opriri).
Ai nevoie de 2 zile la Legoland pentru a te bucura in tihna de parcul de distractii si imprejurimi fara sa te plictisesti, desi pentru cei grabiti si una ar ajunge sa vada si sa incerce tot ce este in el. Majoritatea atractiilor sunt pentru copii de la 3 ani (100 cm), cateva permit copii doar mai mari de 6 ani (120 cm).

Atractia noastra preferata: barca de pe topoganul de apa. Inainte de ce se vede de afara, treci printr- o pestera cu paianjeni din piese lego si cazi un pic pe intuneric cu spatele!

Am admirat parcul de la inaltime:
Platforma are scaune si se roteste usor. Urcarea si coborarea sunt line, ca intr-un lift. Sunt perioade cand stai la coada, dar si unele cand nu e mai nimeni.

Un soi de masinuta lego de 4 persoane merge incet, la vreo 10 metri inaltime pe un traseu circular. Potrivit pentru copii mici. Zona albastra care se vede in spate este destinata copiilor micuti. Este un spatiu de joaca cu multe stropitori pentru care va prinde bine un slip.

De cateva ori pe zi sunt diverse spectacole in parc. Noi am prins acrobatii si magie.
 Roller coasterul de langa mina de aur estepotrivit si pentru copii mai mici (de la 100cm).

Sunt multe locuri de joaca cu scari, catarat si topogane prin tot parcul. Acesta este aproape de zona piratilor si este printre cele mai mici.

Unul din cele mari:

In zona piratilor fiti pregatiti sa va faceti fleasca! Se trage cu apa!

In casa faraonilor mergi incet cu o masinuta, pe un traseu circular cam scurt, timp in care tintesti cu pusca lumini colorate. Lui Tudor i-a placut, desi mie mi s-a parut cea mai nereusita atractie a parcului.
 Atlantis are in interior un acvariu in jurul caruia te invarti.E ok, dar nu grozav de spectaculos.

Un trenulet face un ocol parial al parcului. Este potrivit pentru copii mici.

Cladiri reprezentative din orase  precum Frankfurt, Amsterdam, Venetia, ferme, castele, Alianz Arena si un aeroport intreg sunt consituite toate din piese mici de lego. Trenurile, masinile, vapoarele, morile si macarelele sunt in miscare, unele fiind controlate de copii de pe margine.

Tot dintre atractiile pentru copii mici:

Evei i-au placut grozav acesti caluti de turnir:

Singurul model de naveta X-WING din parcurile Legoland, de 42 de ori mai mare decat cea comerciala. 32 de oameni au muncit 4 luni pentru a asambla cele 5 335.200 de piese de lego. Distanta dintre varfurile aripilor este de peste 13m.

In Hero Factory niste brate robotice te dau zdravan peste cap. Pe nivele: de la 1 la 5 in functie de varsta si de curaj.

Noi ne-am cazat in Castelul Regelui, o experienta deosebita pentru copii. Exista bungalouri, dar si zona de rulote si corturi, in acelasi complex. Peste tot sunt locuri de joaca simpatice. Micul dejun, la noi a fost excelent, fin, diversificat.

Drumul din zona de cazare pana in Legolend se face pe jos, doar 10 min, printr-o padure plina de mure. Mirosul este de-a dreptul imbatator!

Exista trei restaurante in zona de cazare. Unul la Castelul Regelui, un Steak House si unul de tip bufet in zona receptiei. Mancarea nu este dintre cele mai grozave, dar are in meniu si ceva salate, la bufet am gasit legume, in rest multi hamburgeri - buni ce-i drept - cu cartofi prajiti, ceva paste, pizza. In Legolend noi am mancat la Dino Grill, singurul de tip restaurant, cu mancare similara. In rest toate de tip fast food pizza, carnati, snitel, hot dog.
Apa plata imbuteliata din Legolend este de-a dreptul oribila la gust (3,5 Euro/0,5 l). Recomand tasnitorile - aproape de toalete. Au apa mult, mult mai gustoasa!

Noi am vizitat parcul duminica si luni si nu am observat diferente semnificative de aglomeratie. La atractiile mai cautate am avut de asteptat 15-30 minute. Este mai liber dimineata, curand dupa deschiderea parcului (ora 10). Apoi se aglomereaza si ramane asa pana la inchidere. Intre evenimentele parcului sunt doua zile de sambata pe luna care se  numesc long nights. Parcul este deschis pana tarziu si se inchide (in jur de 10) cu un foc grozav de artificii.

Parcul este in zona destul de inalta, vremea poate fi capricioasa si in lunile de vara. Noi am prins in august 16 grade in prima dimineata, ploaie in fiecare zi, dar si destul soare si caldura intre ploi ca sa plecam multumiti de vreme.