Austria, Kaprun, Fulpmes si Viena

Telecabina catre Maiskogel
Am fost de doua ori cu copiii in Austria la ski:
Kaprun: ianuarie 2012
Fulpmes, pe Valea Stubai: ianuarie 2013 cu oprire de 3 zile in Viena

Coborare - partia de pe ghetar














Ce as putea spune despre Austria... partii bune sa tot schiezi, ghetari frumosi sa te tot minunezi de ei. Copiii isi consuma energia in mod pozitiv, s-au bucurat de sarituri pe mici trambuline sau pe teren off road prin padure, se simt direct implicati, fac ceva si asta le place. DUpa fiecare vacanta amandoi - cei mari - isi doresc sa devina instructori de ski cand vor fi mari. Bineinteles pe perioada iernii.

Kaprun spre Kitzheinhohh

Kaprunul un sat mai marisor aproape de Zell am See, mult mai animat ca Fulpmesul,

  • are aproape Ghetarul Kitzsteinhorn cu platforma la 3029 m, partia Maiskogel - usurica si Schmittenhoh foarte aproape si ea, care are multe partii, multe cabluri, care coboara de la 2000m
  • in plus in zona exista Tauer Spa cu piscina interioara / exterioara - langa zapada si topogan de apa - mie mi-a placut, plus piscina si topogane cu apa pentru copii,  snowtubing (un pic mai departe) un fel de rollercoster pe sine - gen saniuta
  • are partia de incepatori foarte lina si buna, chiar in centrul satului inclusiv cu parc de sarituri pentru incepatori
  • restaurantele aveau mancare mai buna in sensl de diversitate, calitate, iar deserturile...uau! Va recomand Tavern.

De pe partie din Zell am See

  • Pentru varfurile partiilor ai nevoie de telecabine care uneori inseamna niste zeci de minute de asteptare (in functie de ora). Desigur ca pe parcursul zilei pot fi evitate apeland la gondole, telescaune si teleskiuri.
  • 80 km de Salzburg, merge facut si in excursie de o zi cu bebe  dupa tine :-)




Piscina exterioara a Tauer Spa

Salzburg

Gondola spre Kitzsteinhorn

Ultima telecabina spre varf - cat un autobuz, unul din stalpi este construit pe ghetar, aluneca si il trag inapoi in fiecare an

Una din platformele de unde poti admira muntii din jur


Fulpmesul este un sat pitoresc aproape de Schlick 2000- ansamblu de partii foarte prietenoase pentru copii,

  • ghetarul Stubaier Gletcher cu platforma la 3210, 
  • Innsbruck la 20 km cu centrul vechi dragut de vizitat, 
  • night show on snow pe partie care ne-a lasat cu gura cascata - cu ski sincon, sarituri, vals cu masinile de pregatit partia, faclii, artificii, vin fiert si punch pentru copii (un fel de ceai de fructe) 
  • partia de incepatori era la primul pas de gondola, de datat asta copiii au fost mari si nu am mai testat-o
  • toate partiile au gondole - chiar si cele spre ghetar. Nefiind telecabine nu se formeaza cozi.
  • cazarea este mai ieftina in general, restaurante asa si asa
  • Daca este cineva interesat in mod special de Fulpmes adaug si poze


In Viena ne-am oprit pentru trei zile in drum spre Fulpmes. Noua ni s-a parut grozava, copii au parut mai plictisiti. Sa fi fost frigul, vantul, ploaia... nu stiu. Totusi,


  • ne-am plimbat cu trasura prin centrul Vienei si asta le-a placut, 
  • am vizitat Castelul Schonbrunn unde aveau ghid vocal automat cu limba romana si au fost foarte incantati de povestile auzite, 
  • am incercat sa abordam unul din mallurile lor celebre din afara Vienei, insa a fost foarte dificil cu copiii - erau intinse pe foarte multe cladiri, toate foarte mari, lucrurile erau amestecate  ei nu au rabdare sa ssi unele frumoase sar multe colectii vechi, ceea ce facea dificil sa gasesti repede ceva deosebit, cat despre copii.... nici vorba sa aiba rabdare sa ne astepte  
  • am incercat Cafe Central, Cafe Sacher (in Innsbruck si Salzburg) dar am fost dezamagiti de prajituri. Desi arata bine si sunt celebre nu se compara cu prajiturile noastre bune (ex. Vatra Ardealului din Brasov, Cofetaria Maria, Bucuresti care noua ne plac). Erau dulci fara sa aiba parca mai nimic in plus.
  • Am vizitat Prater - parcul lor de distractii, care avea vreo 3 atractii deschise - ca iarna. Ne-am dat in roata mare care ne-a dus la 60m inaltime. merita
  • am intrat la antrenamentul cailor de la scoala spaniola - Eva care avea 2 ani nu a avut voie sa intre asa ca am platit 14 euro/bilet ca sa stam 15 min eu si copiii mari, antrenamentul desi avea muzica nu era spectaculos. ar fi durat peste 2 ore, insa caii intrau pe rand, nu erau sincronizati, ne-am plictisit relativ repede, dar caii sunt frumosi. Cred ca spectacolele, cel putin ce am vazut pe video la intrare, sunt deosebite cu adevarat.

Palatul Hofburg in departare

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu