16 ore pe mare

Ferryboat-ul nostru


Acum trebuie să povestesc despre aventura noastră cu ferryboat-ul Grecia - Italia, mai exact noi am mers din Igumeniţa în Bari, port din sudul Italiei, situat cam acolo unde începe tocul cizmei.

Întrucât în mod normal acest drum durează cam 12 ore, am ales să călătorim cu copiii noaptea, în varianta cu cabină.





Îmbarcarea tirurilor




Cum ne-am hotărât doar cu câteva zile înainte să facem această călătorie, am ales un ferryboat care pleca la ora 21 şi ajungea la 8,30 a doua zi, ştiind că este unul de tip vechi, dar cel rapid pleca aproape miezul nopţii şi nu mai avea locuri la cabină.





Holuri uriaşe cu cabine pe ambele părţi


Din punctul nostru de vedere a fost cam aşa:
  • a plecat cu 3 ore întârzire, în condiţiile în care ne chemaseră cu 2 ore mai devreme pentru check-in, iar în primele două ore de aşteptare în port, nici nu ştiam de fapt dacă pleacă, căci şoferii de tir spuneau că li s-a mai întâmplat să anuleze cursa dacă nu au destule tiruri
  • model de ferryboat vechi înseamnă fier ondulat peste tot, vopsit frumos pe deasupra
  • motorul zgomotos, holuri cu miros de motorină
  • pasageri extrem de pestriţi - evident cursa asta este mai ieftină decât una rapidă - civilizaţi dar din cauza mirosului era greu de trecut prin sala cu scaune şi canapele în care au fost cazaţi 
  • personal în general neprietenos
  • destul de murdar, în special zona de afară.

Să vezi numai mare... ore în şir...

Ce ne-a plăcut a fost cabina, care avea două rânduri de paturi suprapuse, cam ca la vagonul de dormit, dar cu spaţiu mărişor între ele şi baie privată, a mai fost drăguţ să vedem cum încarcă tirurile, cum le-au mai şi scos pe unele şi le-au pus la loc ca să încapă mai bine, iar la final, cum au acostat (cu căpitan adus din port  special pentru această manevră) şi apoi au descărcat 30 de tiruri pe care copiii le numărau veseli şi mai făceau câte un pariu din când în când dacă mai ies sau nu.


În caz de ceva eram salvaţi!



Noi am fost foarte stresaţi cel puţim până dimineaţă căci pespectiva de a traversa o mare întregă cu copiii, pe un vas cam dubios nu mi se mai părea aşa safe. M-am uitat pe fereastră de vreo 10 ori între 12 şi 5 dimineaţa, doar să mă asigur că mergem înainte. Şi mergeam ...



De la 5 s-a luminat, am început să văd vapoare de marfă sau superfast de pasageri - se pare că este un culoar forte circulat şi am început să mă relaxez.





Parâmele uriaşe




Din păcate întârzierea la plecare s-a transformat în ora 12 de sosire în Bari, şi scosul celor 30 de tiruri care intraseră în cală (cu unul pe care abia l-au pornit) a însemnat pentru noi ieşire din port la ora 14.






Ferryboat-ul are restaurant, sală de joacă pentru copii (toate merg cu euro, bineînţeles) cafenele - diferite de cele pentru pasagerii fini de cele pentru pasagerii low cost.

Despre copii... au dormit buştean toată noaptea, au fost super încântaţi de cabină şi de mersul pe apă, s-au jucat o vreme, după care au început să se plictisească şi să se hârjonească pe acolo. S-au declarat super încântaţi şi abia aşteaptă data viitoare.

cafeneaua civilizată




Una peste alta chiar şi pentru noi a rămas o amintire frumoasă, o experienţă pe care am trăit-o pentru prima dată împreună şi ne gândim cu drag la data viitoare pe ferryboat, cu promisiunea să luăm unul superfast, de generaţie nouă!





Cabina noastră dimineaţa
 


Nu ştiu cum or fi încăput atâtea tiruri dar au scos 30!











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu