Croazieră de o zi în Insula Capri

Groata de smarald - între Amalfi şi Praiano
Insula Capri este una din destinaţiile celebre ale zonei. Mulţi din cei de acasă nu auziseră de Coasta Amalfi dar ştiau de Insula Capri.

Noi am ales o excursie organizată de o zi pentru a putea cuprinde cât mai mult din tot ce se poate vedea acolo. Ba mai mult turul a început cu o plimbare de-a lungul coastei Amalfi astfel că am avut o altă perspectivă a oraşelor pe care le vizitasem. Totuşi senzaţia de înălţime şi adâncime a stâncilor se pierde când le priveşti din barcă.






Am avut şansa tot de aici să vedem şi grota de smarald, una din peşterile celebre ale zonei prin apa verde colorată din adâncuri de lumina ce pătrunde printr-un tunel subteran lung de 14 m şi lat de 4 m. Vizitarea se face cu bărci speciale. Nu durează mult şi este spectaculoasă chiar şi pentru copii. Se ajunge la ea coborând din şoseaua principală (scări şi cred că şi lift) sau cu barca.

Grota Albă - Insula Capri



















Stânca simbol a insulei Capri

Simbolul insulei Capri sunt nişte stânci aflate în sudul ei dintre care prin cea din mijloc se poate trece cu barca. Din păcate la Grota albastră una dintre marile ei atracţii nu ne-am oprit datorită numărului mare de bărci cu oameni care aşteptau să intre. 






Un tur complet al insulei înainte de acostare a scos la iveală o insulă foarte stâncoasă, are şi ea o grotă albă la marginea mării însă prin care se poate trece înot - or fi vreo 10-20 m. Apa este verde - turcuaz foarte frumoasă.


Open taxi în Capri

Din port, am avut la dispoziţie 3 ore dintre care una am petrecut-o mâncând cea mai scumpă masă din zonă. Pentru că nu prea ştiam de unde să apucăm lucrurile am apelat la unul dintre multele taxiuri decapotabile, dar cu copertină umbroasă care duc şi aduc turişti. Pentru 150 Euro ai un tur complet al insulei (durează 2 ore) cu opriri în zonele cu vedere frumoasă şi plimbare prin centrul pietonal de vreo 30 minute.



Drumul Mamma Mia văzut din centrul oraşului Capri





Am început cu drumul Mamma Mia - o şosea ce trece lipită de o sâncă la o înălţime care de jos pare ameţitoare de unde se zăreşte şi vulcanul Vezuviu, cu o vedere superbă deasupra portului







Vedere spre port din Drumul Mamma Mia










Plaja văzută de pe drum









apoi oraşul Anacapri - vile şi hoteluri frumoase dar nu spectaculos, plaja lor celebră care este plină de bărci şi yachturi acostate, o panoramă foarte frumoasă ce-i drept


























şi în final o plimbare prin centrul pietonal al oraşului care are  terasă cu vedere spre port, străzi cu magazine Prada, Dolce Gabana şi altele din aceeaşi gamă.





Terasa din centrul oraşului



Pe insulă circulă nişte autobuze minuscule - am numărat 5 rânduri de scaune - şi un funicular care ajunge în centrul Capri dar nu ştiu bine de unde pleacă - oricum dinspre port. 









Barca noastra de croaziera
Pentru copii toată excursia noastră a fost extrem de plăcută şi deloc plictisitoare, deşi a durat o zi întregă. Barca a fost extrem de modernă, cum nici nu ne aşteptam, nu am fost decât două familii - în total 11 persoane, astfel că a fost loc suficient pentru copii să se tot mute, Maria s-a împrietenit cu una din fetele celelalte (mult mai mare ca ea) dar cu care s-a străduit să lege o conversaţie în engleză, aşadar nu am regretat nimic din banii mulţi care ni s-au părut iniţial daţi pe acestă croazieră semiprivată. Biletele le-am luat din portul Amalfi.


Dupa ce ne/a lasat la mal


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu