Periculos de înclinat - Turnul din Pisa


Fiind unul dintre obiectivele emblemă ale Italiei nu am putut trece prin apropiere fără să-l vedem. Pisa se află la 90 km de Florenţa, la vest de aceasta, înseamnă aproape o oră de mers pe autostradă.

Vestitul turn se află într-un ansamblu arhitectonic alături de o catedrală frumoasă de marmură şi o capelă (aş zice eu) pe care din păcate nu le-am vizitat. De fapt nu am fost pregătiţi să găsim altceva decât turnul, eram pe drumul dintre Roma spre Florenţa şi deja ne abătusem binişor ca să îl vedem, iar soarele ardea îngrozitor. Chiar şi orăşelul arăta mai bine decât mă aşteptam şi ar fi meritat o plimbare oricât de scurtă. 

Referitor la turn, toţi ne-am mirat de cât de înclinat este copiii privindul chiar cu teamă. Tudor şi Maria s-au distrat făcând poze în care îl susţin cu mâna. Se poate urca până în vârf - cine are curaj, desigur.




Oraşul este împânzit de tarabe cu suveniruri, înclinate şi ele, cât despre turişti, mai mulţi ca aici noi nu cred că am mai văzut într-un loc. Noroc că şi spaţiul este suficient de generos şi nu te simţi sufocat. 
Acum că ştim că este aşa frumos, mi-ar plăcea mult să îl vedem în extrasezon.








Lângă turn am găsit şi mult răspândita lupoaică hrănindu-i pe Romulus şi Remus, întemeietorii Romei. Nu ştim dacă aceasta este mai adevărată decât altele, dar Tudor a tot căutat-o prin Roma şi s-a bucurat să o găsească aici.










Catedrala de marmură

O parte din uşa catedralei
Detaliu de pe capelă

Capela alăturată catedralei de marmură


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu