Cinque Terre

Manarola

Riomaggioare
Am citit despre Cinque Terre că este un loc cu totul special al Italiei. Sunt de fapt cinci sate aflate la mică distanţă unul de altul, într-o zonă cu dealuri care coboară abrupt în mare zona maritimă fiind protejată. Cele 5 sunt Riomaggiore, Manarola, Corniglia, Vernazza şi Monterosso al Mare. Cum cazarea era oricum scumpă şi o zonă abruptă este incomodă pentru familiile cu copiii oricat ar fi de frumoasa (ne-am lamurit din Amalfi) am hotărât să vizităm cât putem pe drumul spre Cannes următoarea noastră destinaţie.





Am parcat maşina în Manarola căci Riomaggiore nu mai avea locuri (un poliţist stătea la intrarea spre sat şi ne-a direcţionat mai departe). Parcările oraşului sunt la intarea în sat, accesul mai departe făcându-se doar pe jos.
Am aruncat o privire şi ne-am delectat cu o îngheţată. Satul este într-adevăr pitoresc, cu case în pantă, obositor de abupt în special pe căldura lipicioasă pe care am prins-o noi. 





Riomaggiore

Între Manarola şi Riomaggiore distanţa este cam de 1 km şi există un drum pietonal scobit mai mult în peretele stâncos de-a lungul mării care poartă numele Via dell Amore. Din păcate era închis datorită alunecărilor de teren.

 Am luat aşadar trenul către Riomaggiore acesta fiind dintre cele mai renumite sate dintre cele 5 şi considerat un "must see".





Riomaggiore cam cum se vede în ghid

Prima părere ar fi că este foarte murdar. Începând de la tunelul pietonal care duce la gară, până la străzi, trepte toate par îmbâcsite, nemăturate, mirositoare (nu chiar a urină dar cu siguranţă neplăcut) cu siguranţă neîngrijite. Eram stresaţi să vedem cum copiii îşi plimbă mâinile prin astfel de locuri.

În Riomaggiore am găsit un loc în care să facem câteva poze drăguţe cu satul cu străduţe în trepte şi bărcile agăţate de mal - cam cum vezi în ghid, dar detaliile nu ne-au plăcut. Casele sunt şi ele cam scorojite, restaurante puţine, în orice caz nu aşa cum ne aşteptam pentru un loc aşa de faimos.







Monterosso al Mare
Am fost atât de grăbiţi să ne întoarcem la maşină, se făcuse deja şi foarte cald, încât am luat un tren rapid care nu a oprit în Manarola ci tocmai în capătul celălalt al Cinque Terre, în Monterosso al Mare. Drumul între toate durează cu un astfel de tren cam 15 minute. Monterosso al Mare este mai mare, are o plajă lărguţă (cred că pietroasă), o faleză drăguţă, este mai aerisit şi parcă mai curat decât Riomaggiore.






Cred că zona este interesantă pentru cei care vin să facă scufundări şi să vadă zona subacvatică care o fi interesantă sau poate vin pentru renume, cu siguranţă însă nu este un loc potrivit pentru copii, nici pentru plajă, poate doar de văzut o dată. Din 1997 Cinque Terre se află în patrimoniul Unesco. 

O ultimă privire spre Riomaggiore de pe drumul de întoarcere
Pe drum am trecut prin La Spezia, oraşul port, mai mare din sudul Cinque Terre şi am fost plăcut impresionată. Portul este uriaş, are o mulţime de ambarcaţiuni frumoase, de la bărci pescăreşti la yachturi luxoase, vapoare şi nave militare, iar de-a lungul lui are o faleză largă plină de palmieri foarte frumoşi. 
La Spezia
În depărtare se văd o mulţime de bărcuţe cu pânze
Faleza din La Spezia
Am mai vizitat cu copiii în Italia

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu